هبلکس آنابن

 

انواع بلوک سبک در حال حاضر محبوبیت زیادی در بین فعالان حیطه ساخت و ساز و یا کسانی که قصد بنا کردن یک ساختمان شخصی را دارند، به دست آورده است.

در این میان بلوک سبک هبلکس همان متریالی­ است که شما به هنگام بنا کردن ساختمان خود، برای دیوار چینی به آن نیاز دارید. جنس بلوک هبلکس ساختمانی از بتن ساده است، که طی فرآیندی خاص متخلخل می­شود.

این نوع بلوک به علت سبک بودن و مقاومت بالایی که در مقابل فشار، دما و حرارت دارد؛ مناسب­ترین گزینه برای به کار بردن در ساختمان­های مسکونی، صنعتی و تجاری می­باشد.

همچنین قابلیت برش­خوری بلوک سبک هبلکس ساختمانی، باعث سهولت در لوله ­گذاری و سیم­ کشی دیوارها شده و در نتیجه تجربه کاربری دلچسبی را به همراه دارد.

بافت بلوک سبک هبلکس به صورت متخلخل بوده و سلول­های هوایی فراوانی در آن مشاهده می­شود. همین موضوع باعث ایجاد استحکام و مقاومت بالای آن در مقابل زلزله شده ­است!

 

مقایسه بلوک های ساختمانی

 

 

مشخصات فنی بلوک هبلکس

بلوک سبک هبلکس یا به اصطلاح ای ای سی (AAC) از موادی چون؛ پودر آلومینیوم، پور منیزیم، آهک میکرونیزه، سیلیس و سیمان سفید ساخته می­شود. ابعاد بلوک­های سبک هبلکس به طور معمول ۶۰۰*۲۵۰*۷۵ می­باشد. ناگفته نماند که بلوک­ سبک هبلکس ساختمانی قابلیت سفارشی سازی نیز دارد و بر طبق مطالبات مشتری و اندازه و ابعاد سازه مورد نظر برش داده می­شود.

وزن یک متر مربع از بلوک هبلکس ۵۵۰ الی ۶۰۰ کیلوگرم می­باشد، که این مقدار یک سوم وزن یک متر مربع آجر فشاری است. همچنین حجم یک بلوک هبلکس به ضخامت ۱۰ سانتی متر برابر با حجم ۲۰ عدد آجر فشاری می­ باشد.

وجود آهک در بافت بلوک هبلکس موجب بالا رفتن مقاومت آن در مقابل صوت و حرارت شده ­است. آلومینیوم نیز نقش متخلخل کننده و ایجاد کننده سلول­های هوایی را در این نوع بلوک سبک بر عهده دارد.

همچنین وجود سیلیس در ترکیب بلوک سبک هبلکس ساختمانی، خاصیت غیر قابل اشتغال بودن را به امتیازات این بلوک­های منحصر به فرد اضافه کرده­است.

مقایسه بلوک های ساختمانی

 

مزایای بلوک سبک هبلکس

بلوک سبک هبلکس ویژگی­های زیادی دارد که آن را به پرکاربردترین، مطلوب­ترین و مورد پسندترین مصالح برای دیوار چینی سازه تبدیل کرده­است. بارزترین امتیازاتی که بلوک هبلکس نسبت به دیگر مصالح ساختمان­سازی دارد عبارتند از:

  • وزن کم؛

    این ویژگی در بلوک­ سبک هبلکس باعث کاهش بارهای وارده به سازه شده و در نتیجه حجم سازه را به میزان چشمگیری کم می­کند. همین امتیاز خود باعث ایجاد مقاومت ساختمان در مقابل زلزله می­شود.

سبک بودن بلوک هبلکس باعث راحت در اجرا، سهولت در حمل و نقل و کاهش قابل توجه هزینه­های ساخت و ساز شده­است.

 

  • عایق دما و حرارت؛

    بلوک سبک هبلکس به خاطر ترکیبات خود و بافت متخلخلی که دارد، به شدت در مقابل دما و حرارت مقاوم است. این موضوع باعث صرفه­جویی در انرژی شده و به پایداری محیط زیست کمک می­کند.

 

  • مقاوت در مقابل زلزله، یخ زدگی و آتش گرفتگی؛

    بلوک سبک هبلکس در مقابل یخ زدگی و آتش گرفتگی مقاوم است. این ویژگی اهمیت زیادی در بحث ایمنی در ساختمان سازی دارد.

همچنین سبک بودن این نوع از بلوک­ها و نحوه اجرای آن باعث به وجود آمدن نوعی از مقاومت در مقابل زلزله و خرابی شده ­است.

  • سرعت در اجرا؛

    به دلیل وزن پایین بلوک سبک هبلکس، دیوار چینی توسط آن با سرعت بالایی انجام می­گیرد. همین موضوع خود فواید زیادی را به همراه دارد. چرا که هر چه ساخت و ساز یک ینا زودتر تمام شود، هزینه­­های کمتری نیز برای نیروی کار، ملات و مواردی از این دست صرف می­شود.

 

  • حمل و نقل آسان ؛

    بلوک سبک هبلکس باز هم به خاطر وزن کمی که دارد و سهولت در چینش و جا به جایی، به راحتی قابل انتقال به هر نقطه­ای می­باشد.

 

  • مقرون به صرفه

    ؛ سرعت بالای اجرا، متریال ساده و در دسترس و همچنین سهولت در حمل و نقل باعث شده که قیمت بلوک سبک هبلکس، نسبت به کاربرد گسترده­ای که در ساختمان سازی دارد و ویژگی­های منحصر به فردش، مقرون به صرفه باشد.

 

  • قابلیت سوراخ کاری، میخ زنی و برش کاری ؛

    ویژگی­های بلوک سبک هبلکس باعث شده که به راحتی قابلیت سوراخ­کاری، میخ­زنی و برش­کاری را در خود داشته باشد. این موضوع باعث کاربرد گسترده آن در هر نوع سازه­ای شده­است.

 

  • قابلیت بازیافت قطعات شکسته ؛

    قطعات شکسته بلوک هبلکس قبل یازیافت بوده و می­تواند به صورت پوکه در اجرای سقف به کار گرفته شود.

 

  • عایق صوتی؛ یکی دیگر از ویژگی­های کاربردی بلوک سبک هبلکس ساختمانی غیرقابل عبور بودن صوت از آن است. این خصوصیت در دنیای امروز و به خصوص با گسترش زندگی آپارتمانی ارزش زیادی دارد.

البته در ساخت کارخانه­ها و واحدهای صنعتی نیز که ممکن است صداهای آزارددهنده زیادی وجود داشته باشد، عایق صوتی بودن بلوک هبلکس فایده­های فراوانی دارد.

 

مزایای اقتصادی بلوک هبلکس

به کارگیری بلوک هبلکس در ساختمان­سازی به شدت مقرون به صرفه می­باشد. یکی از دلایل این موضوع سرعت بالایی است، که این نوع از مصالح در اجرا دارد.

در واقع زمانیکه یک پروژه ساخت و ساز با سرعت بالاتری به اتمام می­رسد؛ نیروی اجرایی، ساعات کاری و ملات کمتری نیاز است و در نتیجه مقدار قابل توجهی از هزینه­ها کاهش می­یابد.

همچنین به کارگیری بلوک هبلکس به عنوان عایق دما و حرارت، هزینه­های مورد نیاز برای اعمال سیستم­های سرمایشی و گرمایشی را کم می­کند.

هزینه پایین حمل و نقل به خاطر سبک بودن و جابه­جایی آسان، از دیگر دلایل صرفه اقتصادی بلوک هبلکس است.

مقایسه بلوک های ساختمانی

 

مقایسه بلوک های ساختمانی با بلوک هبلکس:

بلوک های آجری و سیمانی ابتدایی ترین نوع مصالح کاربردی در ساخت و ساز ساختمان ها می باشد و در جایگاه خود دارای فواید و مزایایی فراوانی هستند.

ولیکن بلوک هبلکس علاوه بر فواید و مزایایی بلوک های آجری و سیمانی توانستنه اند نقایص بلوک های سیمانی را رفع نمایند.

در زیر به بررسی تفاوت های بلوک های آجری و سیمانی می پردازیم:

– وزن:

بلوک های آجری و سیمانی دارای وزن بالایی می باشند. این مسئله سبب افزایش زمان در ساخت و ساز و افزایش هزینه از لحاظ خرید مصالح و نیروی انسانی می شود.

– مقاومت در برابر آتش سوزی:

بلوک های آجری در برابر حرارت مقاومت نداشتند و این نکته یکی از بزرگترین نقص های بلوک سیمانی به شمار می آید.

– مقاومت در برابر زلزله:

بلوک های آجری و سیمانی میزان استحکام کافی در برابر زلزله را ندارند بدین دلیل در مناطق زلزله خیز کاربرد فراوانی نخواهند داشت.

– هزینه و زمان فعالیت:

بلوک های سیمانی و آجری به دلیل کوچک بودن حجم و سنگینی وزن سبب افزایش زمان و هزینه فعالیت می شوند در حالی که در بلوک های هبلکسی از نظر زمان و هزینه بسیار مقرون به صرفه هستند.

– عدم سهولت در تراشکاری:

وزن سنگین و نوع مواد اولیه به کار رفته در بلوک های آجری مانع از سهولت تراش کاری بر روی آنها می شود و این مسئله از طرفی سبب افزایش میزان ضایعات در این نوع بلوک ها می گردد.

طبق موارد بیان شده معماران استفاده از بلوک های آجری و سیمانی کنار گذاشته و از بلوک هایی با قابلیت بیشتر استفاده می کنند.

 

تفاوت بلوک هبلکس

ملات بلوک هبلکس (چسب بلوک سبک هبلکس)

ملاتی که در اجرای دیوار به وسیله بلوک هبلکس به کار می­رود، نوعی چسب به نام چسب  بلوک هبلکس است. این نوع چسب­ در بسته بندی­های مخصوصی عرضه می­شود. دستورالعمل لازم برای استفاده از چسب بلوک هبلکس بر روی بسته بندی آن درج شده­است.

توجه کنید که مدت کارایی چسب بلوک هبلکس ۴ تا ۵ ساعت می­باشد. بعد از این مدت استفاده از چسب باز شده درست نیست و به هیچ عنوان نباید از اضافه کردن آب به چسب برای به کارگیری آن در دیوارچینی استفاده کرد.

 

خرید بلوک سبک هبلکس

در انتخاب و خرید مصالح ساختمانی، باید نهایت دقت و سخت­گیری به کار گرفته شود. چرا که؛ استحکام و ایمنی یک سازه به کیفیت و قابلیت­های مصالح به کار رفته در آن بستگی دارد.

بنابراین انتخاب مصالح با کیفیت و مقاوم در برابر عوامل محیطی، اهمیت زیادی در ساخت و ساز اصولی و رعایت استانداردهای ساختمان سازی دارد.

برند و یا شرکتی که برای خرید مصالح ساختمانی و در اینجا بلوک هبلکس انتخاب می­شود باید قابل اعتماد بوده و اعتبار بالایی در بازار داشته باشد.

«شرکت آنابن» بهترین گزینه در زمینه خرید بلوک­های هبلکس و همچنین چسب بلوک هبلکس می­باشد. این شرکت از سال ۱۳۹۳ تا کنون با استفاده از پیشرفته­ترین تکنولوژی­های روز اروپا به تولید و عرضه مصالح ساختمانی جدید و پرکاربرد مشغول است.

تهیه مصالح و به خصوص خرید بلوک سبک هبلکس ساختمانی و چسب بلوک هبلکس از «شرکت آنابن»، قدم درستی در مسیر ساخت و ساز استاندارد و ایمن می­باشد.

 

چنانچه قصد دارید سایر بلوک های ساختمانی را با بلوک سبک هبلکس مقایسه کنید، مقاله تفاوت استفاده از بلوک هبلکس با سایر بلوک ها میتواند کمکتان کند.

 

جهت ثبت سفارش بلوک هبلکس با شماره 7535 022 0912 تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *