بلوک هبلکس

بلوک هبلکس


تفاوت استفاده از بلوک هبلکس با سایر بلوک ها در ساختمان – بخش دوم

بلوک هبلکس یکی از انواع بلوک های ساختمانی می باشد که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد از سایر انواع بلوک ها تفکیک می شود. این بلوک مزایای بسیاری دارد که استفاده از آن را با ارزش تر کرده است و از جمله مهمترین آنها می توان به وزن پایین با مقاومت بالا و همچنین عایق بودن اشاره نمود. در ادامه به بررسی تفاوت بلوک هبلکس با بلوک لیکا و سایر بلوک ها می پردازیم.

بلوک هبلکس

امروزه استفاده از بلوک ها در ساخت ساختمان رواج بسیاری یافته است و بسیاری از مردم جهت ساخت و ساز از بلوک ها استفاده می نمایند و به همین دلیل بلوک ها را می توان به انواع مختلفی دسته بندی نمود که یکی از مدرن ترین نوع بلوک های ساختمانی را می توان بلوک هبلکس دانست . بلوک هبلکس به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته و از جمله پرفروش ترین ها به شمار می رود. بلوک های هبلکس می توانند بهترین سازه را برای شما به ارمغان آورند و مهمترین دلیلی که سبب شده بسیاری این بلوک ها را جایگزین بلوک های دیگر نمایند عایق بودن آنها می باشد، به گونه ای که بلوک هبلکس عایق مناسب حرارت، سرما، رطوبت و صوت می باشد و به دلیل اینکه وزن آن کمتر از مصالح سنتی مانند آجر و سایر بلوک ها می باشد بیشتر مورد توجه قرار گرفته و به سازه اصلی ساختمان شما نیز فشار کمتری وارد خواهد نمود و معمولا در آپارتمان ها بسیار از این نوع بلوک ها استفاده می شود چرا که هم عایق مناسبی هستند و هم وزن پایینی خواهد داشت و در عین حال می تواند مقاومت بالایی نیز داشته باشد.

 

بلوک هبلکس

تفاوت بلوک های ساختمانی

بسیاری این سوال را دارند که بلوک های ساختمانی از چه جهاتی با یکدیگر تفاوت هایی خواهند داشت که در این رابطه می توان گفت: بلوک های ساختمانی را می توان از جنبه های مختلفی از یکدیگر تفکیک نمود چرا که هر یک از بلوک ها ممکن است ویژگی های منحصر به خود را داشته باشد که به همین دلیل بلوک های ساختمانی در انواع مختلف مشاهده می شوند. عرض بلوک ها با یکدیگر یکسان در نظر گرفته می شود و به صورت استاندارد می توانید بلوک ها را در یک عرض مشخص مشاهده نمایید. مواد اولیه ساخت بلوک ها با یکدیگر متفاوت هستند که این تفاوت مواد سازنده بلوک سبب تفاوت داشتن در مقاومت آن نیز خواهد شد. برای مثال؛ مقاومت بلوک سیمانی با بلوک هبلکس متفاوت خواهد بود. وزن یکی از مهمترین مواردی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید و به خصوص برای آپارتمان هایی که بیش از 3 طبقه هستند باید از مصالحی استفاده نمایید که میزان وزن را به حداقل برسانید تا پایه ها قدرت تحمل وزن را در بلند مدت داشته باشند.

ویژگی های بلوک هبلکس

هبلکس ویژگی های منحصر به فرد بسیاری دارد که سبب شده این نوع بلوک از سایر بلوک های سنتی تفکیک شود و از جمله مهمترین آنها می توان به پایین بودن چشمگیر وزن دانست. این نوع بلوک ها وزن بسیار پایین تری نسبت به سایر مدل ها خواهند داشت و این پایین بودن وزن به معنای کم بودن مقاومت آن نبوده و می توانید بیشترین مقاومت را از آن شاهد باشید. عایق بودن بلوک هبلکس سبب شده که هیچگونه صدایی از دو طرف دیوار رد نشود و این امر می تواند حتی در دیوار های اتاق و پذیرایی خانه نیز صدق نماید و سبب جلوگیری از عبور هرگونه صوتی خواهد شد. چنانچه می خواهید بهترین عملکرد را از هبلکس شاهد باشید می توانید آنها را به وسیله چسب بلوک هبلکس مخصوص به یکدیگر متصل نمایید که در این صورت بهترین عملکرد را خواهد داشت و در صورت استفاده از سیمان برای متصل کردن بلوک ها به یکدیگر ممکن است مقداری از خاصیت عایق بودن خود را از دست بدهد. این بلوک ها به سادگی قابلیت ساخت دارند و می توانید در کمترین زمان ممکن آنها را نصب نمایید و به دلیل اینکه کاملا مکعبی مستطیل شکل هستند می توانید به راحتی آنها را بر روی هم بچینید.

مزایای بلوک های هبلکس

بلوک هبلکس مزایای بسیاری خواهد داشت که از جمله مهمترین آنها می توان به عایق بودن حرارت اشاره نمود. این ویژگی هبلکس سبب شده که در صورت اتفاق افتادن هرگونه آتش سوزی احتمالی در یکی از اتاق ها، امکان پیشرفت آن به سایر بخش های خانه وجود نداشته باشد. بلوک هبلکس ضد حشرات است و به هیچ وجه حشرات در داخل دیوارهایی که از هبلکس ساخته شده است نفوذ نخواهند کرد. همچنین عایق حرارت بودن بلوک سبب خواهد شد که میزان انرژی کمتری برای سرد و یا گرم کردن خانه مورد نیاز باشد. پایین بودن وزن بلوک امکان استفاده از آن در تمامی بخش ها را داده است و به همین دلیل از جمله پرفروش ترین مصالح به شمار می رود. استفاده کردن از این بلوک در مناطقی مانند شمال کشور که میزان رطوبت بالایی دارد بیشتر مورد توجه قرار گرفته و دلیل آن عایق بودن رطوبتی این بلوک ها می باشد و به هیچ وجه رطوبت را از خود رد نخواهد کرد و از ایجاد قارچ های مضر جلوگیری شده و به سلامت شما کمک خواهد نمود.

تفاوت قیمت بلوک هبلکس

یکی از دیگر مواردی که از طریق آن می توان بلوک هبلکس را از سایر انواع بلوک ها تفکیک نمود قیمت می باشد که در این رابطه باید گفت: قیمت بلوک های هبلکس با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد مناسب خواهد بود اما ممکن است نسبت به برخی بلوک های سنتی قیمت بالاتری داشته باشد، اما به هیچ وجه نباید کیفیت را فدای قیمت نمایید و پس از خرید بلوک هبلکس ویژگی های آن سبب فراموشی قیمت خواهد شد.

نمی توان قیمت دقیقی برای این محصول ذکر نمود لذا جهت اطلاع از قیمت روز این نوع بلوک ها می توانید با شماره 09120227535 فروشگاه های اینترنتی مراجعه نمایید.

بلوک لیکا

یکی از انواع بلوک های ساختمانی را می توان بلوک لیکا دانست که این بلوک ها از سیمان برگرفته شده و به راحتی می توانید آن را با ملات سیمان اجرا نمایید. چنانچه می خواهید بر روی این بلوک لیکا سنگ نما بزنید بهتر است از چسب مخصوص استفاده نمایید. این بلوک ها سوراخ هایی در داخل خود دارند که عبور تاسیسات و کابل های برق را ساده تر امکان پذیر کرده است و مقاومت صوتی و حرارتی آن نیز مناسب می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *