بلوک هبلکس

ویژگی ها بلوک سبک هبلکس

 

بلوک هبلکس یکی از انواع بلوک های بتنی بوده که یا وجود مزایای زیاد امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به طوری که می‌ توان گفت بدون شک تمامی مهندسین ساختمان سازی با این بلوک آشنایی داشته و از آن استفاده می نمایند. در این بین لازم است بدانید یکی از بزرگترین تولید کننده های این نوع بلوک شرکت آنابن بوده که در حال حاضر بهترین محصول را روانه‌ ی بازار می نماید.

چسب بلوک aac

بلوک هبلکس چیست؟

یکی از بلوک های بتنی که تخلخل بسیار بالایی دارد بلوک ‌هبلکس می باشد که لازم است بدانید مقاومت بالایی داشته و از طرفی به دلیل وزن پایین، اهمیت و کاربردهای بسیار زیادی دارد. همچنین لازم است توجه داشته باشید این بلوک ها به گونه‌ ای بوده که کاملا عایق آتش و صدا می باشد.

 

مشخصات و ویژگی های بلوک سبک هبلکس

در خصوص مشخصات و ویژگی های بلوک سبک باید توجه داشته باشید این نوع بلوک همان طور که گفته شد کاملاً متخلخل است و این امر موجب شده است که حجم آن نسبت به سایر بلوک ها کمتر باشد. از طرفی باید توجه داشته باشید میانگین مقاومت فشاری این بلوک چیزی حدود ۳۵ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد البته میتوان این مقاومت را تغییر داد و متناسب با نیاز مشتری تنظیم نمود. این بلوک ها بین ۴۵ تا ۵۵ سیبل در برابر صوت عایق بوده از این رو در ساختمان هایی که از هبلکس استفاده می شود نیاز به عایق صوتی نیست. انتقال حرارت کم که از طریق تخلخل هوا به وجود آمده است از دیگر مشخصات مثال ‌زدنی هبلکس می باشد. با این وجود باید توجه داشته باشید این بلوک ها به گونه ای بوده که استفاده از آن سبب کاهش زمان در ساخت و ساز شده و می‌ توان گفت این امر جزو مهم‌ترین ویژگی های بلوک هبلکس بوده که موجب صرفه جویی در هزینه می شود.

ویژگی ها بلوک سبک

مزایای استفاده از بلوک های هبلکس

با وجود آن چه در خصوص مشخصات بلوک های هبلکس گفته شد طبیعتاً شما هم با بسیاری از مزایا بلوک هبلکس آشنا شدید. اما به طور کلی باید بداند هنگامی که شما اقدام به استفاده از این بلوک ها می کنید با وجود این که وزن آن بسیار سبک است می توانید از بار اضافه ساختمان کاسته و همچنین مقاومت بالایی را به ساختمان تزریق کنید. از طرفی ساختمان هایی که با استفاده از این بلوک ها ساخته می شود عایق حرارت بوده و در مناطق شرجی نیز می تواند عایق رطوبتی خوبی به نظر برسد. همچنین این نوع بلوک مانع ورود حشرات موزی است و به دلیل این که از مواد اولیه معدنی و تجزیه پذیر ساخته شده است با محیط زیست سازگار می باشد. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که این نوع بلوک ساختار توپر و قابل برش داشته که این موضوع موجب شده است تا ضایعات آن نیز به حداقل برسد. نکته دیگر که باید در خصوص استفاده از این بلوک به آن توجه داشته باشید اجرا نمودن تاسیسات ساختمانی بر روی دیوار های هبلکس می باشد به گونه ای که این بلوک ها از مقاومت بالایی برخوردار است و به راحتی می‌ توان از پیچ و میخ بر روی آن استفاده کرد. با وجود این که این بلوک ها کاملاً بزرگ و سبک هستند هزینه ملات ریزی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. همچنین اگر شما به دنبال ساخت بنای ضد زلزله باشید این بلوک ها می تواند کمک زیادی به شما بکند.

مهمترین ویژگی بلوک سبک هبلکس

به طور کلی باید بدانید مهمترین کاربرد بلوک هبلکس در امر ساختمان سازی بوده که البته این کاربرد به دو صورت می باشد. به طوری که در صورت اول برای استفاده در ساخت دیوارهای داخلی و خارجی به کار رفته و در نوع دوم استفاده از این بلوک ها به عنوان عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی می باشد. با این حال می توان گفت این بلوک ها برای جلوگیری از بیماری های متعدد ناشی از رطوبت نیز به کار رفته و باعث جلوگیری از ورود جانوران و حشرات موذی می شود. از طرفی بلوک های شکسته شده آن نیز کاربرد داشته به طوری که می ‌توان از آن به عنوان پوکه جهت کف سازی استفاده کرد.

ویژگی ها بلوک سبک هبلکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *