بلوک هبلکس

بررسی مهمترین نکات اجرایی بلوک هبلکس

امروزه استفاده از دیوار چینی بلوک هبلکس در بسیاری از ساخت و سازها افزایش یافته است و همین امر نیز سبب شده تا کارفرمایان به دنبال مهمترین و اصلی ترین نکات اجرایی بلوک هبلکس هستند تا از این طریق طبق استاندارد و اصول موجود، اقدام به اجرای دیوار چینی بلوک هبلکس داشته باشند که شما می توانید در این مقاله راجع به این نکات اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.

دیوار چینی بلوک هبلکس

آیا شما نیز به دنبال آگاهی از نکات اجرایی بلوک هبلکس هستید؟ آیا می دانید که در صورت توجه به نکات اجرایی بلوک هبلکس چه مشکلاتی را بایستی تحمل کنید؟ از شما دعوت می شود که مقاله پیش روی خود را تا پایان آن همراهی کرده و از این طریق اطلاعات بسیار جالبی را در این خصوص به دست آورید.

بی شک شما نیز تاکنون اسم دیوار هبلکس را شنیده اید ولی می دانید که این مخلوط از چه موادی تهیه و آماده شده است؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم هبلکس از ترکیب درصدی پودر آلومینیوم، آهک، سیلیس و سیمان تشکیل می شود و در دمای 200 درجه سانتی گراد و تحت فشار 12 اتمسفر پخته شده و سپس به قطعات و تکه های مورد نظر بریده شده و مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید که از بلوک هبلکس برای دیوارهای خارجی ساختمان استفاده شده و یکی از مهمترین و اصلی ترین عایق های مورد استفاده در ساخت و سازها می باشد. از مهمترین و اصلی ترین مزیت های استفاده از دیوار چینی بلوک هبلکس می توان به سبکی وزن، عایق بودن حرارتی، صرفه جویی در استفاده از مصالح پوششی، سهولت نصب و اجرای بسیار آسان آن اشاره کرد. شما نیز می توانید در پروژه ی ساختمانی خود به راحتی از دیوار چینی بلوک هبلکس استفاده کرده و از تمام این مزیت ها برخوردار شوید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد مهمترین و اصلی ترین نکات مورد توجه در خصوص دیوار چینی بلوک هبلکس توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

بلوک هبلکس

اجرا بلوک هبلکس: نکات اجرایی بلوک هبلکس

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، یکی از مهمترین و اصلی ترین مزیت های استفاده از بلوک هبلکس در ساخت و سازها، اجرای بسیار ساده و آسان این مصالح می باشد. البته افراد بایستی قبل از اجرای بلوک هبلکس حتما به برخی از مهمترین نکات توجه لازم را داشته باشند؛ که در بخش های بعدی راجع به نکات اجرایی بلوک هبلکس توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. شما می توانید با توجه به شرایط جغرافیایی، نوع کاربری ساختمان و تعداد طبقات ساختمان مناسب ترین و باکیفیت ترین نوع بلوک هبلکس را تهیه و خریداری کرده و از این طریق آن را مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید یکی از مقاوم ترین ساخت و سازها را بسازید. شما می توانید برای اجرای دیوار چینی بلوک هبلکس می توانید از افراد بسیار باتجربه و کاربلد در این زمینه کمک بخواهید.

نکات اجرایی بلوک هبلکس

افرادی که قصد استفاده از بلوک هبلکس را در ساخت و سازهای خود دارند، بایستی به مهمترین و اصلی ترین نکات اجرایی بلوک هبلکس توجه لازم و ویژه ای را داشته باشند. از مهمترین نکات اجرایی بلوک هبلکس می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

–         ملات مورد نیاز بلوک های هبلکس

–         نصب تاسیسات و نماسازی بلوک های هبلکس

–         آب دادن و نم نگه داشتن بلوک هبلکس

البته توجه داشته باشید که به یک سری از نکات بایستی قبل از اجرای بلوک هبلکس توجه داشت که از مهمترین آنها نیز می توان به خرید بهترین و باکیفیت ترین بلوک هبلکس با اندازه و حجم های مشخص شده اشاره کرد. اگر شما بتوانید بلوک هبلکس مورد نظرتان را به درستی انتخاب کنید می توانید در مرحله اجرا نیز بدون بروز مشکلی، ساخت و ساز خود را نهایی کنید.

بلوک هبلکس

ملات مورد نیاز بلوک های هبلکس

از مهمترین و اصلی ترین نکات اجرایی بلوک هبلکس، تهیه و آماده کردن ملات مورد نیاز برای اجرا بلوک هبلکس می باشد که این ملات بایستی از ماسه و سیمان باشد و نیازی نیست که نسبت استفاده از سیمان را بیشتر در نظر بگیرید. البته در برخی از مواقع ملات مورد نیاز را از ترکیب گچ و خاک تهیه و درست می کنند که در این صورت هزینه های ملات نیز بسیار کمتر می باشد و می توان صرفه جویی بسیار بی نظیری را در پروژه اجرا کرد. شما نیز می توانید یکی از ملات های مذکور را تهیه نموده و در اجرای بلوک هبلکس مورد استفاده قرار دهید.

البته علاوه بر ملات های ذکر شده، می توانید از چسب مخصوص هبلکس استفاده نمایید.

استفاده از چسب بلوک هبلکس مزایای بیشماری را در اجرا به ارمغان می آورد که به تعدادی از آن اشاره می کنیم.

  1. این چسب از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است.
  2. این چسب در مقابل ضربه دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی است.
  3. دارای قابلیت سرعت اجرای بسیار بالا و سهولت در اجرا می باشد.
  4. استفاده از این چسب مقرون به صرفه خواهد بود.
  5. در برابر آب و رطوبت دارای مقاومت خوبی است.

بلوک هبلکس

 

نصب تاسیسات و نماسازی بلوک های هبلکس

نصب تاسیسات و نماسازی بلوک هبلکس، نیز از دیگر مهمترین و اصلی ترین نکات اجرایی بلوک هبلکس می باشد که در این مرحله می توانید تمام تاسیسات مورد نیاز را به بهترین و مناسب ترین شکل ممکن نصب کنید. لازم به ذکر است که نصب تاسیسات در اجرای بلوک هبلکس، همانند سایر مصالح بوده و اگر بتوانید به بهترین شکل ممکن اقدام به نصب تاسیسات داشته باشید با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. شما می توانید برای نصب هرگونه تاسیساتی از افراد کاربلد در این زمینه کمک بخواهید تا یکی از باکیفیت ترین ساخت و سازها را برای خود به ارمغان آورید.

آب دادن و نم نگه داشتن بلوک هبلکس

از دیگر مهمترین نکات اجرایی بلوک هبلکس می توان به نم و مرطوب نگه داشتن دیواره های بلوک هبلکس می باشد که بایستی بعد از اجرای عملیات مورد نیاز، به شکل مرتب تا چند باری دیواره های اجرا شده را آب داده و از این طریق به مقاوم شدن دیوار اجرا شده کمک کنید. البته توصیه می شود که بلوک هبلکس قبل از اجرا نیز کاملا خیس باشد چرا که در این صورت از میزان مقاومت بالایی برخوردار خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *