چسب کاشی پودری

چسب کاشی پودری


چسب‌هایی که معمولاً برای کاشی استفاده می‌شود به دو صورت پودری و خمیری در بازار یافت می‌شود. همان طور که می‌توان از نام این محصول فهمید چسب کاشی پودری به صورت پودر هست که برای استفاده از آن با آب ترکیب می‌شوند. از ترکیبات این محصول سیمان است. هنگامی که چسب پودری کاشی را با آب مخلوط می‌کنید این محصول تبدیل به ملات آماده می‌شود. در ادامه در این مقاله در وب سایت آنابن با ما همراه باشید تا شما را با مزایا چسب کاشی پودری و نحوه استفاده از آن آشنا کنیم.

چسب کاشی پودری چیست؟

چسب کاشی پودری را می‌توان یکی از مدل‌های چسب نام برد که عمده استفاده از توسط بنا‌ها و مهندسان است. البته تمامی افراد توانایی استفاده از این چسب را در کاشی کاری‌های منزل خود دارند. این نوع چسب پودری نوعی سیمان تقویت شده همراه با پلیمر است که نسبت به مدل خمیری قدرت و استقامت بیشتری دارد. از مزایا چسب کاشی پودری این است که در برابر نفوذ آب مقاوم است. از این رو می‌توان از این محصول در قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده کرد. یکی از تفاوت‌های بارز میان چسب کاشی پودری و خمیری همین موضوع است.

راهنمای خرید چسب کاشی پودری
راهنمای خرید چسب کاشی پودری

چسب پودری به عنوان یکی از انواع چسب کاشی، به دلیل ضد آب بودن و عایق آب بودن در مکان‌هایی مثل سرویس بهداشتی و حمام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما از یک سو ماجرا چسب خمیری به دلیل عایق نبودن و ضد آب نبودن در مکان‌هایی که در مجاورت آب هستند استفاده نمی‌شود.

چسب پودری کاشی را می‌توان در بسته‌های ۲۰ کیلوگرمی در بازار یافت. برای ساخت ملات چسب کاشی پودری نیاز به مخلوط کردن این محصول با آب است. البته میزان آبی که شما برای داشتن ملات استفاده می‌کنید بسته به نوع چسب متفاوت است. اما اگر بخواهیم به صورت میانگین حساب کنیم، ۵ الی ۷ لیتر آب برای هر بسته پودر چسب استفاده می‌شود.

به طور میانگین به ازائه هر بسته ۲۰ کیلو گرمی چسب پودری کاشی، می‌توان ۴ متر مربع را کاشی کرد. تا اینجا یک آشناییت نسبی با چسب پودری کاشی پیدا کردید. اکنون قصد داریم به ویژگی‌های این محصول بپردازیم.

ویژگی‌ها و کاربرد چسب پودری کاشی چیست؟

این محصول دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است. ما به اختصار به چند مورد از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم. از جمله ویژگی های چسب پودری کاشی می‌توان به این موارد اشاره کرد.

  • بخاطر داشتن پلیمر در این محصول، چسب پودری عایق بسیار مناسبی برای آب است. همچنین بخاطر ترکیبات چسب پودری، مانع نفوذ آب به کاشی می‌شود.
  • شما می‌توانید با استفاده از چسب کاشی پودری، در بسیاری از هزینه‌های جانبی صرفه‌جویی کنید. از جمله این هزینه‌ها دوغ آب‌ریزی است. از چسب پودری می‌توان به عنوان دوغ آب‌ریزی استفاده کرد.
  • بخاطر داشتن ترکیبات خاص چسب پودری، برای چسباندن کاشی در سطوح مختلف مناسب است.
  • چسب پودری بخاطر داشتن چسبندگی بالا، در چسباندن موزاییک، سرامیک و نما‌های سبک ساختمان هم استفاده می‌شود.

و… از کاربرد‌های چسب پودری می‌توان گفت که چسب پودری بخاطر داشتن قدرت اتصال بالا و چسبندگی زیاد، می‌تواند بسیاری از سنگ‌ها، کاشی‌ها، سرامیک‌ها، موزائیک‌ها و… را به سطوح مختلف بچسباند. همچنین شما می‌توانید برای نصب انواع مصالح ساختمانی بر روی بتن های رنگ شده از چسب پودری استفاده کنید.

مزایا چسب کاشی پودری
مزایا چسب کاشی پودری

چسب پودری بخاطر داشتن استحکام بالا، عایق خوبی در برابر، رطوبت، سرما، گرما و… است. این چسب به راحتی با آب ترکیب می‌شود و برای چسباندن کاشی‌های جدید بر روی کاشی‌های قدیمی بسیار مناسب است. از دیگر مزایا و کاربرد‌های چسب پودری مدت زمان چسبیدن آن است. یعنی اگر شما اشتباهی کاشی یا سرامیک خود را در جای نا مناسب قرار دادید، می‌توانید در بندکشی دوباره کاشی را درست کنید. بر خلاف چسب‌های دیگر این چسب بلافاصله خشک نمی‌شود و به شما این اجازه را می‌دهد تا با خاطری آسوده کار خود را انجام دهید.

این‌ها بخشی از ویژگی وکاربرد‌های چسب پودری کاشی بود. اما اگر این سؤال در ذهن شما ایجاد شود که از چسب پودری چگونه باید استفاده کرد و اینکه نحوه استفاده از چسب پودری چیست در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ سؤالات شما را بدهیم.

نحوه استفاده از چسب کاشی پودری

برای اینکه بازدهی مناسب و مطلوبی از این محصول داشته باشید باید ابتدا نحوه استفاده از چسب پودری را بدانید. در اولین گام استفاده از چسب پودری، شما باید محل مورد نظر برای اجرای کار را کاملاً تمیز کنید. به طوری که باید محل مورد نظر عاری از هرگونه چربی، گرد و غبار، و مواد اضافی باشد.

سپس سطح مورد نظر خود را کمی مرطوب کنید، برای اینکه اتصال بین چسب و کاشی بیشتر شود باید پس از چسب زدن مقداری به کاشی فشار بیاورید تا کاشی روی سطح بهتر بچسبد. برای بهتر عمل کردن چسب نباید ضخامت چسب بیشتر از ضخامت کاشی باشد. شایان ذکر است که بگوییم ضخامت لایه چسب پودری بر اساس قدرت و همچنین استقامت کاشی مشخص می‌شود.

نحوه کار با چسب کاشی پودری
نحوه کار با چسب کاشی پودری

پس از اینکه شما این موارد بالا را رعایت کردید می‌توانید کاشی‌ها را با زدن چسب پودری به مکان مورد نظر بچسبانید. استفاده از چسب کاشی پودری دارای مزایایی است که اکثر مصرف‌کنندگان بخاطر داشتن این مزایا از این محصول استفاده می‌کنند. اگر نمی‌دانید که مزایا استفاده از چسب پودری کاشی چیست در ادامه مقاله به این نکته خواهیم پرداخت.

مزایا چسب پودری کاشی چیست؟

همان طور که در بالا ذکر شد چسب پوردی از ترکیب سیمان و پلیمر است، که استفاده از آن سبب سهولت در امر کاشی کاری است. اما این چسب بخاطر داشتن مزایایی مورد توجه استادان و همچنین مهندسان قرار گرفته است. در ادامه این بخش از مقاله در وبلاگ آنابن به معرفی تخصصی این مزایا خواهیم پرداخت.

راحتی استفاده

یکی از مهم‌ترین ویژگی چسب کاشی پودری این است که از آن می‌توان به راحتی استفاده کرد. این به آن معنا است که شما می‌توانید با مخلوط کردن کمی آب به چسب از این چسب استفاده کنید. قبل از این برای چسباندن کاشی و موزائیک از ملات و دوغ آب استفاده می‌شد.

و معمولاً در ساخت ملات و دوغ آب هدر رفت مصالح و کثیف کاری شایع بود. اما شما با استفاده از این محصول دیگر از دغدغه کثیف کاری خلاص شوید و از مشکل نداشتن امکانات راحت می‌شوید.

داشتن سرعت بالا

شما برای چسباندن کاشی و سرامیک خود تنها باید ابزاری به نام کاردک تهیه کنید. این به نوبعه خودش سبب می‌شود تا در زمان شما صرفه‌جویی شود. کاشی کاران تنها با ریختن بخشی از ملات چسب پودری در مکان مورد نظر شروع به کار می‌کنند. و می‌توانند در یک روز بخش عمده‌ای از کار را پیش ببرند.

کیفیت بالا در اجرا

در بعضی مواقع امکان دارد که شما در گذشته کاشی‌های خود را اشتباه نصب کرده باشید. اغلب چسب‌های کاشی بخاطر زودگیر بودن پس از چسب زدن دیگر قابل جابه جایی نخواهند بود. اما این بحث در مورد این نوع چسب پودری کاملاً متفاوت است. چسب کاشی پودری به دلیل زیبایی و کارآمدی کیفیت کار شما را تا حد زیادی بالا می‌برد و موجب رضایت شما از کار می‌شود.

اهمیت استفاده از چسب کاشی پودری
اهمیت استفاده از چسب کاشی پودری

اقتصادی و به صرفه بودن

هزینه کردن و بودجه در دست شما یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش هر پروژه است. بی‌تردید قبل از اینکه بخواهید پروژه را شروع کنید به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید در هزینه‌های خودتان صرفه‌جویی کنید. همان طور که در بالا ذکر شد استفاده از چسب پودری کاشی سبب می‌شود تا دیگر به دنبال دوغ آب و سیمان نروید و از خرید این مصالح خودداری کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با یکی از محصولات مؤثر در زمینه مهندسی آشنا کنیم. بی‌تردید چسب کاشی پودری یک جایگزین مناسب برای دوغ آب و مصالح قدیمی است. شما می‌توانید با بهره‌گیری از این محصول در روند اجرای کار سرعت بخشید و همچنین در مصرف هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *