راهنمای استفاده از چسب سنگ

راهنمای استفاده از چسب سنگ


چسب سنگ یکی از پر استفاده‌ترین مصالح در ساختمان است. در ساخت و ساز بسیار کاربرد دارد. بی‌تردید یکی از مصالح پر استفاده و جدایی ناپذیر در ساختمان‌ها چسب سنگ است. چسب سنگ در واقع نقش مهمی را در کیفیت و مقاومت ساختمان ایفا می‌کنند.

از زمان پایه‌ریزی و شروع ساختمان‌سازی، انتخاب و استفاده درست از چسب سنگ یکی از اصلی‌ترین بخش‌های ساخت و ساز است. در ادامه قشد داریم تا شما را با راهنمای استفاده از چسب سنگ آشنا کنیم و همچنین راهنمای کاملی در خصوص استفاده از چسب سنگ را به شما بدهیم.

چسب سنگ چیست؟

در واقع این محصول ترکیبی از امپوکسی‌های متفاوت است که سبب می‌شود تا اتصال محکمی بین قسمت‌های مختلف سازه ایجاد شود. استفاده از چسب‌های مناسب در ساختمان‌سازی بسیار دارای اهمیت است. زیرا اگر از چسب مناسب برای ساختمان استفاده شود استحکام سازه را چندین برابر می‌کند. از چسب سنگ برای چسباندن بتن، کاشی، سرامیک‌های بزرگ، سیمان و قطعات آهن استفاده می‌شود که در راهنمای استفاده از چسب سنگ بایستی به آن آگاهی داشته باشید. چسب سنگ دارای قابلیت‌های ویژه است از جمله آن‌ها می‌توان به این نکته اشاره کرد که پس از خشک شدن دیگر هیچ آسیبی نمی‌توان به ساختمان زد.

نکات استفاده از چسب سنگ
نکات استفاده از چسب سنگ

این محصول همچون چسب کاشی تحت تأثیر دما قرار نمی‌گیرد. یعنی شما می‌توانید به راحتی از این محصول در سرما و گرما بدون محدودیت استفاده کنید. آن‌ها حتی در محیط‌های نامناسب بازدهی مناسبی دارند و مقاومت خود را در مکان‌های متفاوت حفظ می‌کنند.

چسب سنگ در بازار به دو صورت پودری و خمیری یافت می‌شود. چسب سنگ اصلاً موجب افزودن وزن مصالح ساختمانی مثل آجر، سنگ، کاشی و… نمی‌شود. چسب سنگ اتصال و استحکام مناسبی بین مصالح ساختمانی ایجاد می‌کند. چسب سنگ کاربرد‌های گوناگونی در مصارف خانگی دارد. در ادامه به کاربرد چسب سنگ می‌پردازیم.

چسب سنگ چه کاربردی دارد؟

قبل از آشنایی با نکات راهنمای استفاده از چسب سنگ بایستی بدایند، چسب سنگ به دلیل اینکه یک مصالح سبک شناخته می‌شود، بسیار در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. با توجه به اینکه پس از استفاده از چسب سنگ اثری از این محصول نمی‌ماند می‌توان از این چسب در مکان‌های مختلف ساختمان استفاده کرد.

از مهم‌ترین کاربرد‌های چسب سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اتصال راحت بین سنگ و کاشی
  • برقراری اتصال مناسب بین سنگ‌های تزئینی
  • مناسب برای چسباندن بتن به فولاد
  • زیبا‌سازی ساختمان
  • نصب بلوک و سنگ‌های ساختمان

و… مهم‌ترین ویژگی و کاربرد چسب سنگ بخاطر چسبندگی بالای این محصول است. همچنین این محصول می‌تواند خاصیت سنگ و ساختار سنگ را به خوبی حفظ کند. این‌ها تنها بخشی از کاربرد چسب سنگ در ساختمان بود. در ادامه به راهنمای استفاده از چسب سنگ می‌پردازیم.

راهنمای استفاده از چسب سنگ

خوشبختانه استفاده از این محصول پیچیدگی خاصی ندارد و راهنمای استفاده از چسب سنگ بسیار راحت است. اما قبل از اینکه بخواهید از این محصول استفاده کنید باید به چند نکته و راهنمایی‌های لازم در استفاده از این محصول پی ببرید. از جمله این موارد می‌توان به این مراحل اشاره کرد:

آماده‌سازی محل چسباندن سنگ

از نکات مهم قبل از شروع کار همیشه آماده‌سازی محل مورد نظر است. آماده کردن اصولی و دقیق محل کار یکی از عواملی است که در بهبود کیفیت پایانی کار نقش دارد. چراکه کیفیت نهایی بستگی به این نکته دارد. عمد خسارت‌های جانبی و وارده به ساختمان اهمیت ندادن به این موضوع است. ابتدا سطح مورد نظر را از هرگونه چربی، گرد و خاک، سیمان و موارد این چنینی پاک کنید. اگر سطح زیر کار سیمانی باشد حتماً قبل از شروع کار محل مورد نظر را آب دهید و نمناک کنید.

راهنمای کار با چسب سنگ
راهنمای کار با چسب سنگ

اگر سطح مورد نظر شما کاشی یا سرامیک باشد باید به وسیله چکش یا تیشه ضربه بزنید تا شیار‌هایی بر روی سطح ایجاد شود. این‌ها نکات مهم قبل از شروع کار بودند. اکنون که به این موارد پی بردید باید سراغ آماده‌سازی چسب بروید.

آماده‌سازی چسب سنگ

پس از انجام مراحل دیگر راهنمای استفاده از چسب سنگ، پس از اینکه بستر کار را آماده کردید باید برای آماده‌سازی چسب سنگ اقدام کنید. ابتدا باید به میزان مورد نیاز خود از چسب را از ظرف خود خارج کنید دقیقا این مرحله همانند مراحلی است که در خرید چسب کاشی بایستی انجام دهید. پس از آن محصول را حدود ۱۵ دقیقه هم بزنید و مخلوط کنید تا یک دست شود، این کار را برای اینکه راحت‌تر چسب به سطح مورد نیاز بچسبد استفاده می‌کنید.

از موارد مهم در راهنمای چسب سنگ در ساخت چسب اضافه کردن محلول هاردنر است. هاردنر برای رقیق شدن چسب سنگ استفاده می‌شود. ابتدا باید هاردنر را به ظرف مورد نیاز اضافه کنید و سپس هم بزنید. توجه داشته باشید که از هاردنر باید به میزان۱درصد از چسب استفاده کنید. به طور مثل اگر قصد استفاده از یک کیلو چسب سنگ را دارید باید حدود ۱۰ گرم هاردنر استفاده کنید. در عین حال باید توجه داشته باشید پس از مصرف چسب سنگ باقی مانده چسب را به هیچ وجه به ظرف اصلی بر نگردانید.

نحوه چسباندن سنگ بر روی سطح‌های مختلف

پس از اینکه دو مرحله قبل از راهنمای استفاده از چسب سنگ را به خوبی انجام دادید، باید بروید سراغ چسباندن سنگ بر روی سطح مورد نیاز خود. برای چسباندن سنگ، ابتدا مقداری از مخلوط چسب و هاردنر را به سطح مورد نیاز به واسطه فرچه بزنید. این کار را تا زمانی که سطح کاملاً یک دست آغشته به چسب شود ادامه دهید.

پس از این کار ابتدا سنگ مورد نیاز را به آرامی در محلی که آغشته به چسب شده است قرار دهید. پس از این کار به واسطه یک چکش پلاستیکی به سنگ ضربه بزنید تا در محل خود قرار بگیرد. در صورتی که در انجام این مرحله دچار مشکل شده‌اید یا نظرتان نسبت به جای سنگ تعقیر کرد، تنها ۱۵دقیقه فرصت دارید که مکان سنگ را عوض کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله در وب سایت آنابن در خصوص راهنمای استفاده از چسب سنگ پرداختیم. در این مقاله تمام نکات مهم در استفاده از چسب سنگ را برسی کردیم. اما به عنوان سخن پایانی باید گفت که، استفاده از چسب سنگ نه تنها کار را برای شما آسان می‌کند بلکه در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند. همچنین استفاده از چسب سنگ موجب تقویت و استحکام ساختمان می‌شود. پس با خرید و استفاده از این محصول آرامش را برای خود و خانواده خود به ارمغان بیاورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *